De informatiebron voor actuele ontwikkelingen en achtergronden over internationale arbeid

Tweeluik belastingvrije terugbetaling: aangifte-assistentie als loonvoordeel in België

Geschreven door: <a href="https://www.grensoverschrijdendwerken.nl/author/rubgooss/" target="_self">Ruben Goossens</a>

Geschreven door: Ruben Goossens

29 mei 2021

Auteurs: Ruben Goossens en Yves Cuypers, Senior Consultant, People Advisory Services bij EY (ruben.goossens@be.ey.com) en Senior Tax Manager bij EY (yves.cuypers@be.ey.com)

Een lange Belgische traditie, waarbij bepaalde kosten gerelateerd aan een detachering als een belastingvrije terugbetaling door de werkgever worden beschouwd, lijkt weldra tot een einde te komen. Naar aanleiding van een parlementaire vraag liet de Minister van Financiën zijn licht schijnen op de toe te passen fiscale behandeling van deze tegemoetkoming door de werkgever. In dit artikel focussen we op de recente Belgische ontwikkelingen. In een vervolgartikel zal ook de Nederlandse problematiek hieromtrent onder de loep worden genomen.

Voor de volledige inhoud dient u in te loggen

Wilt u meer lezen en altijd op de hoogte zijn van de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van grensoverschrijdend werken? Sluit een abonnement af. Heeft u al een abonnement, dan kunt u uiteraard inloggen.

Sluit een abonnement af

Aanmelden voor bestaande gebruikers
Loading...
   
Gepubliceerd in: Vakblad 39, 2021

Vakblad

Vakblad Grensoverschrijdend Werken nr 64

Het Vakblad Grensoverschrijdend Werken is een nieuwe, onafhankelijke informatiebron voor actuele ontwikkelingen en achtergronden op het gebied van internationale arbeid. De onderwerpen zijn: fiscaliteit, sociale zekerheid, arbeidsrecht, migratierecht, pensioen, vermogensrecht en familierecht. Het heeft een insteek gericht op de actualiteit.

Nog geen abonnement?

Wilt u meer lezen en altijd op de hoogte zijn van de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van grensoverschrijdend werken?

Neem een abonnement

Heeft u al een abonnement, dan kunt u uiteraard inloggen.

Log in